Festivali i Filmit në Venecia: A po vetëshkatërrohet Hollywood-i?!

vovalbania September 05, 2023 0 koment 8 Mund të lexoni në minuta.
Festivali i Filmit në Venecia: A po vetëshkatërrohet Hollywood-i?!

Me vonesën e publikimit të “Dune Part Two” dhe shumë nga yjet më të mëdhenj të botës që nuk marrin pjesë në Festivalin e Filmit në Venecia, ndikimi i goditjeve të aktorëve dhe shkrimtarëve do të godasë vërtet këtë vjeshtë, shkruan Leila Latif.

Duke u rikthyer në Festivalin e Filmit të Venecias drejt fundit të pandemisë në shtator 2021, një grup gazetarësh filmash të sapovaksinuar, të testuar dhe të pajisur me maska udhëtuan në Lido për të parë një listë të shkëlqyer filmash, duke përfshirë epikën fantastiko-shkencore “Dune”, homoerotikën e Campion “The Power Of The Dog” dhe tregimi i tmerrshëm autobiografik feminist “Happening”. Në atë kohë ndjehej se, për fat të mirë, kinemaja kishte përballuar stuhinë e tmerrshme të 18 muajve të mëparshëm dhe vetëm ditë më të mira mund të kishin përpara. Dy vjet më vonë, megjithatë, dhe ndërsa industria godet edhe një herë, për fat të keq një krizë krejtësisht e ndryshme e ka lënë atë të tronditur.

Aktualisht, greva e Shoqatës së Shkrimtarëve të Amerikës (WGA) ka zgjatur që nga fillimi i majit dhe negociatat për t’i dhënë fund asaj janë ende në vazhdim, por të dyja palët po akuzojnë tjetrën si të paarsyeshme. Për t’i bërë gjërat më të tensionuara, më 14 korrik, SAG-AFTRA (Departamenti i Aktorëve të Ekranit) iu bashkua grevës dhe tani mosmarrëveshjet e punës që përfshijnë aktorë dhe shkrimtarë e kanë gjunjëzuar Hollywood-in, me prodhimin e pezulluar në shumicën e filmave dhe programeve të tij televizive.

Grevat nënkuptojnë gjithashtu se festivalet e filmit që popullojnë sezonin e vjeshtës do të ndjehen shumë ndryshe. Në përputhje me udhëzimet e grevës së sindikatave, shumica e produksioneve të Hollivudit që do të shfaqen premierë në to nuk do të kenë asnjë aktor apo shkrimtar që do të ecin në tapetin e kuq apo duke bërë deklarata për shtyp. Pasojat e kësaj janë potencialisht të mëdha për disa nga filmat më të mëdhenj të Hollivudit si “Killer” i David Fincher, me Michael Fassbender dhe Tilda Swinton, dhe filmi biografik “Maestro” i Leonard Bernstein të Bradley Cooper, në të cilin ai luan së bashku me Carey Mulligan; Asnjë nga yjet e lartpërmendur nuk do të marrë pjesë në Venecia, përfshirë Cooper, i cili pavarësisht se është regjisor dhe aktor, nuk do të marrë pjesë, në solidaritet me SAG-AFTRA.

Një shteg promovimi pa yje

Siç thotë Erik Anderson, kryeredaktor i AwardsWatch, i cili ndjek sezonin e çmimeve të Hollivudit dhe parashikon rezultatet e tij, për BBC Culture, mungesa e yjeve të këtyre filmave në promovimin e tyre është jashtëzakonisht shqetësuese për të gjithë të përfshirët: “Ajo që është thelbësore për aktorët që promovojnë punën e tyre para së gjithash është dukshmëria. Në epokën e transmetimit dhe në epokën e televizionit pa reklama, shumë nga audienca thjesht nuk janë të vetëdijshëm për filmat dhe shfaqjet televizive që dalin derisa të jenë këtu.”

Kjo ka të ngjarë që dy filma janë hequr tërësisht nga kalendari i vjeshtës: javën e kaluar, u njoftua se ndoshta filmi më i madh i vjeshtës “Dune: Part Two”, me Timothée Chalamet, Zendaya dhe Florence Pugh, do të shtyhej nga nëntori në mars 2024. Dhe para kësaj, një tjetër film i Zendaya, drama romantike “Challengers“, nga regjisori i “Call Me by Your Name”, Luca Guadagnino, kishte hequr dorë tashmë nga nata e lakmuar e hapjes së Venecias dhe e shtyu publikimin e tij për në prill 2024.

Festivali i Filmit në Venecia, i cili njihet si fillimi i sezonit të çmimeve dhe vitin e kaluar premiera e fituesve të çmimeve kryesore “The Whale”, “Tár”, “Blonde” dhe “The Banshees of Inisherin”, është tani në një pozicion të ndërlikuar. Festivali pretendon se, duke lënë mënjanë sfiduesit, sfera e tij ka mbetur e pandryshuar nga grevat. Por festivali i 80-të, i cili, me në krye “Maestro” dhe “The Killer”, po shfaq vepra të reja nga të dashurit e çmimeve Yorgos Lanthimos, Sofia Coppola, Wes Anderson, Michael Mann dhe Richard Linklater, po shfaq filma premierë që tani kanë një të ardhme të pasigurt. Në fund të fundit, këta lloj filmash përfitojnë nga vëmendja e çmimeve dhe siç shprehet Erik Anderson, “greva e SAG-AFTRA përcakton që aktorët nuk mund të marrin pjesë në shfaqjet e çmimeve, kështu që nëse nuk ka një zgjidhje të drejtë deri në fund të vitit, shfaqjet që vendosen për janarin (Emmys, Golden Globes, Critics’ Choice) nuk mund të bëjnë asgjë më shumë se një deklaratë për shtyp”.

Edhe pa fluksin e Hollivudit në kryeqytetin e Skocisë, Festivali i Filmit në Edinburg nuk gjeti mungesë entuziazmi për propozimin e tij – Tamara Van Strijthem

Por nuk është gjithçka fatkeqësi dhe errësirë, pasi grevat nuk nënkuptojnë një ndalim të përgjithshëm të magjepsjes së tapetit të kuq. Së pari, filmat jo amerikanë nuk janë të prekur nga grevat, kështu që veprat e reja nga autorët Ryusuke Hamaguchi, Pablo Larraín dhe Nikolaj Arcel nuk përballen me të njëjtat kufizime. Përveç kësaj, marrëveshjet e përkohshme midis sindikatave dhe producentëve të caktuar amerikanë nënkuptojnë se jo të gjitha kompanitë e filmit amerikan po goditen. Pra, jo vetëm që A24 dhe Neon janë në gjendje të vazhdojnë të bëjnë filma, por projekte të veçanta të lidhura me festivale, mbështetësit e të cilëve kanë negociuar marrëveshje të përkohshme – si “Ferrari” i Michael Mann dhe “Priscilla” e Sofia Coppola – mund të ofrojnë premierën e plotë veneciane, shtypin dhe gjithçka. Kur bëhet fjalë për yjet, kjo do të thotë se Adam Driver, Jessica Chastain dhe Mads Mikkelsen do të shihen ende në tapetin e kuq.

Dhe, edhe pa shkëlqimin dhe magjepjesn e plotë të yjeve amerikanë, festivalet e filmit tashmë kanë lulëzuar. Festivali i Filmit të Edinburgut të këtij viti pa disa nga pjesëmarrësit e tij më të famshëm potencialë të paaftë për të marrë pjesë për shkak të grevave, por për producenten ekzekutive të festivalit Tamara Van Strijthem, ai solidaritet ishte një deklaratë e fuqishme.

Ndonëse do të ishte bukur t’i mirëpresim, ne gjithashtu e kuptojmë plotësisht rëndësinë e këtij veprimi industrial. Të gjitha festivalet e filmit ekzistojnë për të shfaqur frytet e punës së kineastëve, ndaj ne kryesisht duam të shprehim solidaritet me skenaristët dhe interpretuesit që po organizohen për një rezultat më të mirë për kinemanë në të ardhmen. Dhe edhe pa fluksin e Hollivudit në kryeqytetin e Skocisë, festivali nuk gjeti mungesë entuziazmi për paraqitjen e tij. Këtë vit ishim të kënaqur që 71% e shfaqjeve tona të kinemasë u shitën duke përfshirë filma ndërkombëtarë dhe vendas, – thotë Van Strijthem duke treguar se ka një oreks të vërtetë për një gamë më të gjerë kinemaje. 

Efektet afatgjata

Por përtej menjëhershmërisë së asaj që ndodh në festivale, efekti i goditjes së grevave tashmë po duket thellësisht alarmues dhe do të vazhdojë ta bëjë këtë derisa të arrihet një marrëveshje: si dhe “Challengers” dhe “Dune: Pjesa e Dytë” që do të lëvizin në 2024 , prodhimi është ndalur në filmat më të fundit “Spider-Verse” dhe “Mission: Impossible”, si dhe në “Gladiator 2” të shumëpritur të Ridley Scott. Në një fat veçanërisht të keq, grevat gjithashtu thuhet se mbyllën prodhimin e adaptimit muzikor mega-hit “Wicked”, pjesa e parë e të cilit është planifikuar të dalë në nëntor 2024, me vetëm disa ditë fotografi kryesore për të përfunduar. Sigurisht, mund të ketë një 2024 të zymtë përpara për studiot e Hollivudit.

Mënyra më optimiste për të parë efektet goditëse të grevave do të ishte të shpresonim se mungesa e përmbajtjes së studios hollivudiane hap hapësirë për kinemanë e pavarur dhe filmat e huaj për të mbushur boshllëkun. Por industria kryesore e filmit në SHBA mund të jetë duke i bërë vetes dëme të pariparueshme. Siç tha ish-CEO i Paramount dhe 20th Century Fox, Barry Diller për programin “Face the Nation” të CBS në korrik, grevat që vazhdojnë, të kombinuara me faktorë të tjerë si sfidat me të cilat përballen kinematë pas Covid dhe humbjet e mëdha që shkaktohen nga platformat e transmetimit, mund të “prodhojnë potencialisht një kolaps absolut të një industrie të tërë”. Dhe asnjë përjashtim për pjesëmarrjen në festival nuk mund ta korrigjojë këtë çështje.

Fakti që kinemaja po përballet me një kërcënim të tillë ekzistencial tani është një gjendje veçanërisht e çuditshme pas suksesit të fundit meteorik të “Barbenheimer“, dy filma të adhuruar nga kritikët e nga regjisorë vizionarë, të shkruar me kreativitet të qartë e të shfrenuar dhe me kastë yjesh të talentuar të filmit, të cilat janë në kontrast të fortë me seritë e vitit 2023 të vazhdimeve zhgënjyese komerciale dhe zgjerimeve të ekskluzivitetit të superheronjve. Sigurisht, suksesi i tyre duket se funksionon në favor të sulmuesve – sepse sugjeron se investimi në talente të veçanta është rruga drejt fitimit. Siç shkroi kritikja Mary McNamara në Los Angeles Times:

Nëse Aleanca e Prodhuesve të Filmit dhe Televizionit, e cila përfaqëson studiot, mendonte se mund të detyronte lëshime duke vazhduar të përdorte nocionin se Amerika është jashtë biznesit të filmave, “Barbenheimer” vërtetoi se ata e kishin gabim.

Si “Barbie” ashtu edhe “Oppenheimer” u lançuan kur grevat e WGA ishin duke u zhvilluar mirë, por premierat e tyre përkonin me fillimin e grevave të SAG, me aktorët e “Oppenheimer” që lanë premierën në Londër në mes të rrugës për të mbështetur grevën. Megjithatë, ata kishin qenë në gjendje të bënin shumë promo paraprakisht, dhe si filmat e fundit jashtë blloqeve përpara se gjithçka të ndryshonte, Anderson beson se ata mund të korrnin shpërblimet e sezonit të çmimeve:

Unë mendoj se ata të dy ishin vendosur të bënin shumë mirë, por me një konkurrent i madh si “Dune Part Two”, duke lëvizur në 2024 do ta bëjë edhe më të lehtë. Nëse ndonjë film tjetër lëviz, kjo rrugë bëhet pothuajse e pashmangshme.

Edhe nëse grevat zgjidhen me kohë për të lejuar Hollivudin të rifillojë shërbimin normal për Oscars, dëmi që do të ketë bërë ndërkohë mund të jetë ende sizmik – dhe pasojat për studiot mund të shtrihen shumë përtej premierës së riplanifikuar të “Dune: Part Two”.

Biletë:

vovalbania

Redaktori nuk ka dhënë ende asnjë informacion për veten e tij.

Total 50899 ka shpërndarë postimin.
MEDIAT SOCIALE